Coops nye storsatsning har landet første aftale
Dagligvarekoncernen Coop vil over de næste tre år bruge 250 mio. kr. på et nystiftet selskab, Lobyco A/S, der skal sælge licenser til den software, som Coop selv har udviklet, og som bl.a. bruges i koncernens udbredte kunde-app.
Nu har Coop landet sin første kundeaftale siden etableringen af Lobyco. Det drejer sig om en aftale med den islandske detailkæde Samkaup med over 60 butikker og en markedsandel på 25 procent.
- For os er det en meget vigtig aftale, og vi glæder os til samarbejdet med Samkaup. Det er den første, vi har indgået efter etableringen, men vi oplever lige nu stor interesse for vores løsning fra detailhandlere fra store dele af verden, siger kommerciel direktør i Lobyco, Anders Mittag, i en pressemeddelelse.
Vil være verdensførende
Lobyco blev den 1. september stiftet som et selvstændigt datterselskab i Coop. Dets 120 medarbejdere beskæftiger sig med udvikling og drift af digitale løsninger, og målet er at gøre Coop til verdens førende leverandør af mobilløsninger til detailbranchen.
Den nye partnerskabsaftale med Samkaup er sket virtuelt og altså uden fysisk besøg på Island eller i Danmark.
- Samkaup har som mål at blive den mest digitale detailhandler på Island. Aftalen med Lobyco skal hjælpe os med at realisere den ambition. Vi forventer, at vi med de nye løsninger vil øge både omsætning og antal af kunder, siger Executive Director of Retail Operations, Gunnar Egill Sigurðsson.
Den software, som Coop sælger, er blandt andet den, som også bruges i Coops digitale app med over 500.000 brugere om måneden.